Tuesday 8 October 2013

DESSERT FAVERET YANG MENGGEMUKKAN


Sebut pasal makanan je confirm semangat! Sebab aku ni memang suke sangat bab2 makan ni..lagi2 kalo kakak aku balik KL, confirm keje cari makan je kitorang..bende yg paling kakak aku suke makan manis2..contoh mcm kek, air coolblog, cupcake, ape2 jela yg manis..tapi aku ni tak la suke sangat bende2 manis ni..tapi kalo dah ade depan mata, confirm aku tibai jugak kan..

Sejak sekarang ni lagi la..tekak aku dah pandai je nak makan sedap2..dah pandai nak makan manis2..kalo tak dapat mule la "craving" konon..sebijik macam budak urban yg konon2 craving nak makan desserts dekat Delicious la Plan B la Alexis la..tak ku sangka, ghopernye tekak aku pon boleh tahan urban jugak..dah pandai craving2 dessert bagai..puiiii..ni sume pengaruh yang tak sehat dari kakak aku letteww...

Antara makanan manis (desserts) yg selalu menjadi pojaan hati kitorang..





Durian Crepe..sape la tak kenal kann..sedap nyer lahai..yang ni kakak aku order dari blogger famous Cik Min..adehh dap nyer








Ais krim Cream & Fudge dekat Alamanda..sedapp..sorry la kualiti gambar hampeh..bese la tepon tak berkualiti..hehehe







yang ni pon faveret kitorang..roti & bakery dekat the loaf..aku suke yg cranberry cheese tu..sedapp







yang ni red velvet in a jar..dari kedai Bakery dekat umah aku..nama die Cakes De Lemari...sedap..penuh dengan cream cheese..harga die RM17 x silap aku ler










 Yang ni pon cupcake dari kedai Cakes De Lemari..pon sedap jugakk..seketul cupcake harga die RM4.50








ni pulak kek-kek dari secret recipe..kalo korang nak tau, asal kakak aku turun KL je, wajib singgah SR ni..beli la brownies ke kek ke..buat basah tekak nak merasa makan manis2..hehehe









 Yang ni dekat Mc Cafe di Mc Donalds..takde starbucks, lepak sini  malam2 pon boleyyy..hehehe






yang ni blueberry cheese cake dekat Mc Cafe..boley la..buat2 ganti dessert lepak kat Mc Cafe nanti







 yang ni kek dekat jiran belakang umah kakak aku..orang ni memang buat mcm2 jenis dessert..kalo family aku turun Kuantan, kakak aku memang wajib tempah kat jiran die ni kek..saje lettew nak gemok kan kitorang (-_-)









 yang ni pancake..makan kat Pancake House dekat Paradigm Mall..sedap la..pancake die gebu ajer..










yang ni pie blueberry & pie buah..beli kat bakery cake dalam Warta, Bangi...asal boleh je kitorang kan? Asal nampak bende manis beli..adoiii

teabag ni pon sedapp..bagai aku lagi sedap dari coolblog & chatime..hewhewhew









tak cukup dengan beli, kitorang masak sendiri pulak..yg ni bread pudding (belum dibakar lagi)..nyummm...











yang ni trifle..ni pon belum siap lagi..last sekali kena tuang agar2 jeli kat atas..baru la ade tiga leyer..nyumm jugakk
(sape lagi nak puji masakan sendiri kalo bukan diri sendiri ye dak)









yang ni pulut mangga..salah satu faveret dessert aku..tapi make sure mangga sedap..santan pekat & manis..baru la terangkat..

Haaa..so korang paham2 jela yer bile tengok entry aku pasal desserts ni je dah tau la ghoper tuan tanah kedaung mcm mana..bukan nye manis..alahai..tapi badan nye yang bukan main bam-bam (perkataan bam-bam ni macam comel kan dari gemukss??? hahahaha)..
Tapi tula aku bengang ni..badan ni langsung x menyokong tekak..bagi la can tekak nak makan best2 kan..ni tak, bile tekak nak makan best je, badan otomatik ngembang..strressss sangat kann..langsung tak support each other..adehh..sekarang ni Diet Atkin pon kelauttt..hurmmm..agak2 ade sape-sape nak sponsor aku gi London Weight Management tak? (-_-)

No comments:

Post a Comment