Friday 14 March 2014

GABUNGAN PERSEMBAHAN AWIE, ERRA DAN ZIANA ZAIN DI ISTANA BUDAYA (KONSERT TEATERIKAL SUARA KITA)

 
Last week aku sempat pegi ke istana budaya..nak tengok konsert teaterikal suara kita punye pasal..konsert ni gabungan meletop ziana zain, awie dan erra..rugi kalo korang terlepas..memang bestt....aku pegi dengan best friend aku..pegi jumaat malam..tapi pukul 6.30 petang dah sampai sana..hahaha..sanggup redah segala tok nenek jam ok..hahaha
 
 
Tiket beli pon agak last minit..rasenye seminggu sebelum tu..tapi kali ni best sebab tiket kitorang beli harga RM300.00..so dapat seat depan..puas ati den nak tengok haaa..kalo korang nak tau, aku ni takde la beriya minat lagu melayu dan penyanyi malaysia....cehhh..konon fefeeling dengar lagu omputih je..layan artis hollywood je khenn? Muaahahaha..tapi walaupon cenggitu, aku suke dengar lagu awie..lagu die sume sedap dan suara die memang mantap la kan..Aku rase belum ade lagi penyanyi laki kat Malaysia ni yang boleh nyanyi merdu dan tarik macam tu kan..
 
 
Lagi satu sebab aku teringin nak pegi, sebab Ziana Zain ni dulu2 mase kecik2 aku minat giler kat die.. Tiap-tiap ari sanggup nyanyi lagu ziana masa umur 5-6 tahun..sampai mak aku cakap naik malu jiran dengar suara aku..nak nyanyi lagu ziana sampai terik urat tekak..(yang ni mak aku citer la..sampai skang die ngungkit pasal ni k..hahaha)..lepas tu aku ingat lagi, masa darjah dua, aku nyanyi lagu ziana zain time jamuan akhir taun..time tu ade la beberapa persembahan dari wakil kelas..sapa2 yg rasa berbakat nak menari ke berlakon ke boleh la wat persembahan time tu kan..yang aku ni pon taknak kalah..menjejet ke depan nyanyi lagu ziana..hahaha..aku syak time tu maybe aku punye keyakinan tinggi tahap dewa kot..kalo skang orang suruh aku nyanyi sepatah pon ak taknak (memalu gitewww...)
 
 
Kawan aku ni pulak memang giler ngn Ziana Zain..tiap kali karoke mesti nyanyi lagu Ziana Zain je...die punye minat memang kalah la aku kan..sebab tu aku ajak die tengok konsert ni..yela kan..bukan selalu nak tengok gabungan mantap macam ni..setelah 20 tahun baru diorang bergabung..aku rase entah2 ni yang last kot dorang perform bertiga kan..tapi syukur jugaklah..dapat la aku merasa tengok dorang perform live depan mata aku..
 
 
Jom layan pic sambil bercerita..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
tuan tanah kedaung berposing di tepi poster pon jadi lahh...
 
 
 
 
 
 
 
my friend..anis..sanggup datang dari Melaka nak tengok Kak Jenna Jen..hewhewhew






 
 

tiket we ollss..duduk 3 dari depan..puas betol..berbaloi-baloi..

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
sebenarnye Istana Budaya hanya benarkan kitorang sume tangkap gambar/video untuk 10 minit pertama je..lepas tu kena marah..hehee
 
 
 
 
 
 
kebetulan 10 minit pertama ni Ziana Zain yang perform..so gambar die jela yang aku tempek..hehe
 
 
 
 
 
 
Ziana Zain punye body memang perghh..kurus baii.cantik pulak tu.. meletop..kalah anak dara..suara die still sedap macam zaman muda2 dolu..
 
 
 
 
 
 
 
time ni dorang berlakon..cerita maria-mariana tak silap aku..budak sebelah kawan aku berjaya snap gambar ni curi2..haha..nampak x betapa dekat nye kitorang nye seat? muahaha...puas ati..kalo yang depan sekali tu bulu idung awie pon die nampak kot? hahaha
 
 
 
 
 
 
 
yang ni pon budak sebelah kawan aku berjaya snap curik2...hahaha..erra time ni turun ke bahagian penonton berlari-lari sambil bawak pistol..scene dari maria-mariana..die berlakon sebelah seat kitorang jer..hehe
 
 
 
 
 
 
 
tamat sudah konsert suara kita ni..3 jam..dari pukul 9 malam sampai 12 malam..memang berbaloii..puas hatiii..
 
 
 
 
 
 
 
 
Kak Jenna dan Awie ucapkan terima kasih kat penonton yang datang..
 
 
 
 
 
 
 
lepas tu ada sesi tandatangan dan tangkap gambar bersama artis kesayangan..tapi kena bayar RM30.00 sorang..aku tak beli la..tapi kawan aku beli..dapat la menumpang tengok gambor..haahaha
 
 
 
 
 
 
 
 
ni la budak yang duduk sebelah kawan aku tu.,.yang rajin amik gambar curi2..nama die Fairul..berkenalan sebentar dekat konsert ni..peminat Kak Jenna jugak dan friendly orangnye...hehhee
 
 
 
 
 
 

dan last but not least.. sempat orang krew tolong amikkan gambar Kak Jenna untuk kitorang..die amik handphone kwn aku, dan tolong snapkan depan-depan untuk tatapan kitorang selaku peminat setia ni..gitewwww

 
 
 
 
ok, now baru nak review konsert ni macam mana..Ok, mule2 aku ngaku la aku ni skeptikal skit..suara Ziana boleh tarik lagi ke bile dh berumur macam ni? Suara Erra sedap ke live? Awie aku tau memang sedap sebab aku penah pegi Istana Budaya dulu tengok awie nyanyi kat teater muzikal..memang sedap..Tapi rupanya sangkaan aku meleset-set-settttt  sama sekali..suara Ziana Zain memang sedap giler..sama macam zaman muda-muda dulu..boleh tarik tinggi dan nyaring (high pitch)...Suara Erra pon sedap jugak..sebijik macam suara kite dengar kat radio...perghhh..tabik hormat la kt depa ni..suara mantain..body mantain..lakonan pon best..
 
 
Kalo korang nak tau, konsert ni campur nyanyian dan lakonan dari petikan filem2 yang dorang berlakon dulu macam Sembilu I & II , Maria-mariana I & II, Merah dan Tragedi Oktober...lakonan dorang kelakar..walaupon ikot skrip asal..tapi banyak jugak dorang tukar jadi dialog yang kelakar..abis satu IB gelak..hahaha..Oh ya, lupe nak bagitau (perlu ke nak bagitau?) time kitorang pergi ni, kebetulan sama dengan Dato Siti Nurhaliza dan Datuk K...hehehe..artis lain pon ade jugak macam fafau, ella dan macam2 lagi la..tapi aku tak sempat pon nk jumpe/amik gambar dengan diorang...
 
 
Overall, persembahan ketiga-tiga artis ni memang mantap dan best..berbaloi pegi sebab lagu yang dorang nyanyi sedap, sound system best..dan props cantik..gud job Awie Entertainment, Erma Fatima dan Istana Budaya sebab berjaya hasilkan persembahan yang ditunggu-tunggu selama 20 tahun..ok la, aku rase ni la kot konsert yang aku pegi first time dalam idup aku..belom tentu lagi lepas  ni dapat pegi..huhuhu..Oh ya, time kitorang pegi ni pada 7 Mac 2014..sehari sebelum kejadian kehilangan pesawat MH370...tak dapat bayangkan kalau aku pegi konsert ni selepas kejadian MH370..mesti mood tak berapa nak ada time tu..sebab masa tu kecoh lagi kan..sume orang terkejut...Harini, hari ke-7 pencarian MH370..masih tidak jumpa dan tiada sebarang klu lagi..jom kite berdoa dan mudah-mudahan Pesawat MH370 dijumpai dan selamat...insyaallah..amin..
 

No comments:

Post a Comment