Thursday 29 August 2013

HOBI KU MENGUMPUL KEYCHAIN

Kalo korang nak tau, sebenarnya aku ni ade hobi terpendam..haha..aku suke mengumpul keychains sebenarnya..mostly keychain dalam Malaysia dan keychain overseas..everytime aku pergi mana2, mesti aku tak lupe beli keychain..aku akan beli keychain yang cantik2 and warna warni..Kalo mak aku, or sedara-mara pergi overseas pon dorang akan bagi aku keychain, so dari situ la aku kumpul keychain2 ni..

Camne aku boleh start mengumpul keychain ni yer? Sebenarnya gini..mase tu aku kecik lagi..ade la dalam darjah 3 macam tu, aku tengok keychain ni aku simpan je tak pakai..ade la dalam 5-6 ketul keychain time tu..tiber2 terdetik hati ni nak start kumpul keychain..sampai la umur aku sekarang, dah beratus2 jugak la keychain aku simpan..hehehe



antara keychain yang ade dari Terengganu..ade lagi yang lain..tapi tak sempat nk belek2 lagi..




yang ni dari Langkawi..




Sarawak bumi kenyalang..



yang ni campur2..ade dari Fraser Hill, Gua Kelam Perlis, Port Dickson, etc..
ade yang aku beli sendiri, ade yang orang bagi



Cameron Highlands



from Sabah..hehehe..standard ar Sabah nye keychain sume mcm ni kan..


Penang..hehehe



Melaka..kampung nenek aku..hehe




yang ni namanye campur2 je,,asal boleh..ahahaa..




Since mak aku keje kat UPM dulu, so die rajin bagi aku keychain UPM..
pastu die pi BTN, die bagi aku plak keychain BTN..hehe




yang ni dari overseas..ade dari Mekah, US, UK





Dubai & Australia




yang ni dari Jepun, Korea & China




dari Korea..yang ni pun mak aku belikan mase die kat sane..




dari bukit tinggi, Indonesia dan colmar tropicale, bukit tinggi



dari Krabi and Phuket


Tu jela antara koleksi keychains aku..sebenarnya keychain aku banyak lagi..tapi aku malas nk amik pic lagi..ni sume pic lama dolu2..kalo ikutkan keychain aku sume aku simpan dalam kotak kertas A4..aku ni jenis simpan je..aku tak pernah pakai keychain aku ni..sebab aku sayang takut rosak...kalo aku pakai pun sume yang buruk2 je..hehehe..tak tau la ape aku nak buat dengan keychain banyak2 ni...mungkin suatu hari nanti aku framekan besar2 koleksi keychain aku & pasang kt ruang tamu...haaaa..kelas kan? hehehe

Tapi sekarang ni, aku dah start kumpul fridge magnet..aku dh jarang beli keychain..sebab aku giler dengan fridge magnet..sampai sekarang naik penuh fridge magnet aku letak dekat peti ais mak aku..hehe..nanti dah ade umah sendiri, ade peti ais sendiri, aku nak start balik collect fridge magnet..hehehe



Antara koleksi fridge magnet dekat peti ais mak aku..


No comments:

Post a Comment