Tuesday 3 December 2013

PAMERAN DINOSOUR DI PUSAT MARITIM PUTRAJAYA , PRECINT 5

Hi semua, hari sabtu hari tu aku pegi wedding kawan. Yela dah umur2 camni memang kawan kiri dan kanan sume dah kawin. Dari kawan sekolah rendah, sekolah menengah sampai la kawan-kawan di universiti. Tak lupe jugak kawan-kawan dekat office....oh emm jii..terasa diri ini sudah tua..hahaha..ramai betul yang dah dan akan kawin..hehe..so happy for them
 
 
Pegi wedding dengan incik tunang, sape lagi kan, dak ayap la jadi peneman nyer..hurmm, tapi x amik pic pon..malas..datang nak makan je ..hahaha..So lepas dah balik dari wedding tu kitorang macam tak tau nak buat apa dah..ingat nak pegi tengok wayang,.tapi aku plak rase malas. Nak pegi Alamanda lepak2 window shopping pon aku malas..entah la..kalo jalan2 takde tujuan mcm tak best plak rase..so kitorang pon rayau2 la kat putrajaya tu ingat nak singgah jugak alamanda lepak2 sebab dah takde choice..tibe2 dekat roundabout tu nampak pulak la signboard tulis pameran dinosour..aku pon terus cakap, "B, cube tengok signboard tu ade pameran dinosour lahh, macam best je"..die pon cakap, aah ok gak tu,tapi kat mana? Aisehh, sebab kan die bawak kete laju mase kt roundabout tu, so aku hanya tengok sekilas lalu je.. so punye la tak puas ati kan, pusing lagi 1 round, kasi tengok itu signboard puas2..
 
 
Akhirnyaa! dapat la tengok signboard tu. Pameran Dinosour tu kat Presint 5, di Pusat Maritim Putrajaya. Kitorang pon main jela jalan cari presint 5 tu ikot signboard. Rupa-rupanya sebelah pullman hotel je..so sampai2 cari la parking. Tiket nak masuk RM10 (dewasa) seorang..kalo budak kecik rm6. Kat sane mostly family2 yang ada anak je pegi..yela time cuti sekolah kan..harus la bawak budak kecik2 jalan. Tapi yg kitorang ni yang tak berapa nak kecik pon join jugak aper citer?? hahaha.. layan jela kan..boring takde ape nak buat..
 
 
So jom layan gambar2 yg de dekat sini k..







ok, pameran ni sampai 28 Feb 2014..moh la datang ramai2..support our local product! eh tetibe








jom masuk










majlis pelancaran mase 13 september 2013


































Dinosour dekat sini sume pelesu je..tapi boleh gerak2 kepala tau..jangan main-main












dah la suasana dalam dewan ni gelap..takuttt mak jemah


























tengok muke aku, keras kan? hahaha..yela mane tak takut nye..tengah2 posing, kepala dinosour tu pegi dekat dengan kite..terkujat la aku..haha













yang T-Rex ni aku ok sikit,,sebab rupe die tak menakutkan..rupe dinosour yg selalu kite tengok dekat tv..yg ni pon kuat bergerak..kejap bukak mulut..kejap tutup mulut










dak ayap pon layan je la nk bergambor..hahha











yang Dinosour bentuk macam ikan campur ular..besar dan panjang..











nampak tak perbandingan dinosour kat atas ni dengan manusia? kecik cenonit je manusia bile bandingkan dengan dinosour ni hah













yang ni tak tau nama ape..tapi buruk skit la kepala die punye rupe..wakaka





































































































































































 


Tu jelah sempat yang aku amik pic dekat sana..walaupon sume tu tak real, tapi boleh tahan geli jugak aku..hahahaha..dasar penakut..budak2 yang datang dekat sana sume nangis..penakut..haha..parents dorang puas la pujuk cakap takde pape la, dah mati la ape la..tapi tetap melalak kuat2..kalo aku mase kecik pegi sini pon takut jugak weh...dinosour ni sume besar2..boleh gerak pulak tu,,kejap ke atas kejap ke bawah..lepas tu mulut kejap bukak kejap tutup...eiiiiiii...cuak mak jemah..
 
 
Sebenarnya Dinosour ni betul ke wujud? ke kisah dongeng je? mase dekat pameran tu, ade sorang makcik tu (dah tua la lebih kurang umur 60 tahun), cakap dengan kitorang yang dinosour ni sume masa zaman nabi adam.. kitorang pon angguk kan jela..betol ke? aku rase mcm dinosour ni tak wujud..memang la orang putih banyak jumpe tulang dinosour (fossils) , tapi itu serpihan tulang je..rupe bentuk dinosour ni sume bagi aku hanyalah rekaan/imaginasi omputih je..haha..sukati je kan ak nak buat kesimpulan aku sendiri..so kalo korang rase nak pi tengok, boleh la datang ke Pusat Maritim Putrajaya k...

No comments:

Post a Comment