Monday 23 September 2013

KELUH KESAH KAK ESAH

Masuk je blog tadi terus bersin-bersin..punye la bersawang blog tak berusik..hehehe..entah lah..sejak dua menjak ni asik busy je memanjang..dekat ofis busy 1 hal..pagi2 kul 6.20 am tiap ari aku bertolak dari rumah nk ke ofis...keje kt ofis busy betol..tak sompek den nak ngulauu..minum air & korek idung pon tak sompekk...time lunch je dapat rehat skit...pastu plak petang selalu kul 6 baru kuar ofis..sampai umah elok je kul 7.30...mandi2, rehat, solat, makan..terus jam dah pukul 10..tgk tv dan borak2 dengan mak pulak (yela karang kalo naik bilik terus karang terasa pulak ibu ku itteww)..pukul 11 pastu dah start enjin nak gosok baju pulakk..kul 11.15 landing atas katil..tapi tak tido lagii..belom lagii..bukak galaxy tab kejapp..macam bese la sekodeng instagram artis..pastu bace blog gosip..pastu bukak FB..last sekali kunci jam..kul 12.15pm baru la tido..hehehe
 
 
Tula aktiviti aku tiap ari kan..bermanfaat dan berfaedahh kann?? Haahaha..weekend jangan citer..sentiasa busy dan penuh dengan aktiviti..kalo ikutkan ati ni, tiap ari nak update belog..(kata nak jadi blogger tegar khen?)..dah siap kan list entry ape yg nak tulis..tapi nak buek camnoo..tak sompek nak ngadap laptop pon haa..
 
 
Sebenarnye nak jadi blogger ni bukan senang..kena perlukan usaha & minat..kalo setakat suka2 nak buat blog (aku letteww) , tak yah la paksa diri nak buat entry kan..lagi pon entahlah, lately ni serabut skit la pale otak..banyak bonar bende nak dipikirkan..poning pale..mungkin bile sume dah settle & stabil baru ok kot..hehehe..
 
 
Banyak lagi entry travel nak update ni..adoii..harap bersabar yer..oh ye, raya haji nanti aku nak pi Hong Kong- Disneyland..insyaallah, semua tiket & hotel aku dah book..doakan aku dan kakak aku serta kawan aku dalam keadaan selamat sampai dan pulang..kitorang pergi 3 orang je..semoga dipermudahkan semuanya..aminn..hehehe..tak sabau pulak nak pegi disneyland..
 
 
Tapi, sampai sekarang takde lagi preparation aku buat..banyak bende aku tak buat lagi ni..contohnye:
 
 
1) tak renew passport lagikk (malas nak amik cuti- igt nak pergi time weekend sajerr)
 
2) kasut travel tak beli lagi..harus la nak beli yg stylo & selesa..tak gituh??
 
3) spek mata (sunglasses) harus la nk bergaya ala victoria beckham..kate nak letak gambor dlm belog..hewhewhew
 
4) baju? suar jeans? sume tak beli lagi..adoii..tapi perlu ke nak membazir semata2 nak melancong 2-3 ari jew?? hahaha
 
5) Bajet trip- Oh yang ni PENTING SANGAT LA KAN..aku tak prepare lagi bajet nak pi HK ni..dari airport naik teksi nak ke HK town bape hinggit? dari HK town nak pi Disneyland bape hinggit? makan sume? ohhh tidakk..lembap betol kann..dah suntuk masa baru menggagau nak cari info..takpe2..jangan risau neb, kejap je nak survey sume tu..bace forum & blogwalking sudehh..(nk sedapkan ati)
 
 
OK tu jela keluh kesah dari Mak Esah..hurmm aku ni bab2 nak merepek laju jer kan,.,tapi bab nak update entry yg berfaedah , hurmm punye la lambat..nak tunggu mood datang la busy la ape la..puiii..


Tapi rase macam kejung ajer entry kali ni takde gambor kan? hurmmm..nak tepek gambor ape eh?  takpela..takde gambor pon takpe kan..kate keluh kesah kak esah..hehehe..takkan nak letak gambar kak esah pulak..hehe

No comments:

Post a Comment