Thursday 14 November 2013

KISAH TUNANGKU (2.11.2013)

 
Hai everyone..lama sungguh tak update belogku ini...hewhewhew..just a simple entry kali ni..nak update about my engagement....tarikh tunang adalah pada 2 November 2013, hari sabtu yang lepas...hurmm, takde ape pon nak cerita..just nak update on the preparation kot? , Barang2 hantaran dan semestinya gambar tuan tanah kedaung..hehehe







tudung, veil dan bunga tangan..hasil tangkap gune kamera capuk..berseni sangat kan? hahaha











veil ni aku jahit sendiri manik..lace beli je..pastu manik beli..so aku campurkan kaler manik silver, putih, dan biru..sebab tudung kaler silver, so aku masukkan manik kaler silver bagi lebih cantik..total cost = rm12 kot..sebab veil tu lebihan kain baju, lace dah lama ade, tinggal beli manik je..gituh..panjang nau penerangan nyer kan

 







 



ni la rupe veil aku bile letak atas kepala..cantik khen?? hahaha..apasal muke aku macam tu..mengenang nasib agak nyer..hahaha..abaikan badan yang tak seberapa nak kurus tu yer










bunga tangan ni pon DIY jugak..beli jela beberapa kuntum, cantum dan ikat reben..hehhee..jimat je..total cost = rm14












ni pelamin nye..simple aje..buat syarat nak bergambar kan..lagipon zaman skarang bertunang kena ade pelamin..gituh..total cost = RM300 jer..aku amik orang upah  buatkan pelamin ni..kalau berminat boleh la check blog http://bunga-kraf.blogspot.com/ ..sila la contact Kak Fida..harga die sederhana da









bile pasang lampu spotlight, LED nampak la serlah skit kan.























ni sirih junjung..aku yang pilih pesen & kaler ni...gugurl sangat kan..huhu..untuk dibagi ke belah lelaki







coklat..hantaran nak bagi ke belah lelaki..dorang request nak kaler putih & biru..hantaran ni sume aku hantar tempah je..senang citer..haha








buah-buahan sebagai hantaran








kain baju melayu







hantaran belah perempuan..aku request nak kaler pink..again, gugurl sangat kann..yang ni potpori








jam tangan







sirih junjung dari belah lelaki







kek..ni jela antara hantaran yang aku sempat upload..hantaran 7 dulang di balas 7...tu pon request dari belah lelaki, dorang hanya nak 7 dulang saje





 

bacaan doa mengakhiri perbincangan untuk hal pertunangan


 






family belah lelaki



 

 
 
 
 
 
 
 
















 
tadaa..sesi menyarung cincin oleh bakal mak mertua..ecehhh...kontrol senyum dulu..haha





 
 

me and my fiance..hehe..ok sekarang dah bertunang, kate orang darah manis..hurmm manis ke? entahlah..iolls sempoi je..tak de pape feeling pon..muahahaha









 before balik bergambar dengan family belah lelaki..hehehe





ok tu jelah yang boleh diupdate, takde ape pon nak komen/di ulaskan..alhamdulillah sume dah selesai..lega hati..walaupon ade la kekurangan di belah kami, namun semuanya berjalan dengan sangat lancar..haihh, lepas ni kena la fokus nak prepare untuk majlis kahwin pulak..yang tu lagi macam2 bende nak kena buat..adehhh..malas nyeee woii..boleh tak nak kawin je terus? tak yah nak buat bende remeh2? hahahaa..sukati aku jer kan.. ;)

No comments:

Post a Comment